پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 477
نویسنده : حسن والی زاده

مصادیق اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی مورد تحریم ایران تعیین شد

  • مصادیق اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی مورد تحریم ایران تعیین شد
    به گزارش گروه سیاسی خبگزاری دانشجو، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

    نمایندگان با تصویب ماده ۵ این طرح در بخش نقض حقوق بشر توسط آمریکا مقرر کردند نظر به اینکه دولت ایالات متحده آمریکا همواره از طرق مختلف از قبل نظامی و اطلاعاتی و اقدامات ضد حقوق بشری در پوشش فعالیت‌های اقتصادی، علمی، پزشکی، بیولوژیکی و صنعتی خود و با اتخاذ رویکرد دوگانه و استفاده ابزاری، مرتکب نقض نظام‌مند، حقوق بشر در سطح جهانی و منطقه و حتی نسبت به شهروندان خویش نظیر نابود کردن گروه دیویدیان گردیده است، از ناقضان حقوق بشر بخصوص حکومت‌های دیکتاتور و خشن حمایت می‌کند، اشخاص ذیل مشمول مجازات‌های مندرج در بخش ششم این قانون قرار می‌گیرند:

    ۱) نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا و مسئولانی که در نقض حقوق مردم آمریکا بخصوص مسلمانان و به ویژه بر اساس فرامین اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مسلمانان مهاجر و از جمله نابود کردن گروه دیویدیان و سیاه‌پوستان نقش داشته‌اند.

    ۲) اشخاص آمریکایی که در ارتکاب نقض قواعد اساسی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر علیه مردم منطقه و خصوصاً اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی و رژیم‌های سرکوبگر منطقه، مشارکت مؤثر دارند.

    ۳) شخص یا اشخاصی از اتباع ایالات متحده آمریکا که خارج از رویه قضایی در داخل آمریکا و یا خلاف حقوق بین‌الملل در سطح جهان مرتکب قتل و نقض حقوق بشر گردیده‌اند.

    طبق تبصره یک این ماده، وزارت خارجه مکلف شد ظرف مدت سه ماه با همکاری وزارت اطلاعات و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، نسبت به شناسایی اشخاص موضوع این ماده اقدام و نام آن‌ها را در فهرست تحریم ثبت و منتشر نماید. فهرست تحریم هر سال یکبار و در صورت لزوم به موردی، به روز می‌شود.

    همچنین بر اساس تبصره دو این ماده افراد ذیل مشمول مجازات‌های مندرج در بخش ششم این قانون قرار نمی‌گیرند:

    الف) اشخاصی که به دنبال افشای فعالیت‌های غیرقانونی مقامات ایالات متحده آمریکا باشند.

    ب) اشخاصی که شکنجه و جنایت دولت ایالات متحده آمریکا در اشغال عراق را افشا نموده‌اند.

    پ) اشخاصی که در شکنجه و جنایات دولت ایالات متحده آمریکا در اشغال افغانستان اقدام کرده‌اند.

    ت) اشخاصی که فساد و تقلب در انتخابات اخیر آمریکا را افشا کرده‌اند.

    ث) اشخاصی که از حقوق و آزادی‌های پیروان ادیان مختلف بخصوص مسلمانان حمایت کرده‌اند.

    ج) اشخاصی که به دنبال افشای جنایات آمریکا در مورد سیاه‌پوستان و سایر گروه‌ها نظیر دیویدیان بوده‌اند.

    چ) اشخاصی که در جهت مبارزه با دستورات اجرایی غیرانسانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد قانون مهاجرت مسلمانان اقدام کرده‌اند.

    همچنین طبق تبصره ۳ این ماده، دولت می‌تواند افرادی را که نسبت به افشای رفتارهای غیرقانونی و یا نقض حقوق بشر توسط دولت و نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا مبادرت می‌کنند، تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: